پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120127
سقوطي که پايان ندارد؛ نفت ۴۷ دلار!
تاریخ انتشار : 1393/10/17 19:20:15
نمایش : 1012
بهاي نفت در بازارهاي جهاني پس از کاهش شديد روزهاي گذشته، امروز چهارشنبه نيز دو دلار ديگر سقوط کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تحليلگران مي‌گويند اشباع کنوني بازار به معناي آن است که در روزها و هفته‌هاي آتي احتمالا کاهش بيشتري در راه است.

بازار جهاني نفت روز گذشته براي چهارمين روز متوالي شاهد کاهش قيمت‌ها به پايين‌ترين سطح ۵.۵ سال گذشته بود. زيرا افزايش نگرانيها درباره اشباع بازار باعث فشار روي قيمتها شد. طي اين هفته بهاي نفت تقريبا ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داده و به پايين ترين سطح از بهار ۲۰۰۹ تاکنون رسيده است.

بهاي نفت برنت درياي شمال در آغاز معاملات امروز(چهارشنبه) با يک دلار و ۹ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسيد و نفت سبک آمريکا نيز با يک دلار و ۴۷ سنت کاهش ۴۷ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

بانک اي ان زد امروز در بيانيه‌اي اعلام کرد: خطرات پيش روي قيمت نفت در آينده نزديک همچنان باقي و روند نزولي ادامه دارد.

اين بانک افزود:‌ در شرايطي که ما انتظار داشتيم هزينه بالاي توليدکنندگان نفت شيل آمريکا باعث شود که ابتدا آنها توليد خود را کاهش دهند، اما به نظر مي‌رسد که اين امر تا اواسط سال ۲۰۱۵ بعيد خواهد بود.

کاهش قيمت نفت نتيجه عرضه بالا در کنار تقاضاي ضعيف به ويژه در اروپا که همچنان درگير بحران بدهي است و همچنين کمبود تقاضا در آسيا که رکود اقتصادي چين و ژاپن را تجربه مي‌کند، است.

در بخش توليد، توليد نفت شيل آمريکا همچنان بالا است اگرچه حفاري‌ها کاهش پيدا کرده و اوپک تاکنون در برابر درخواست‌ها براي کاهش توليد خود به منظور افزايش قيمت‌ها مقاومت کرده است. اين در حالي است که اين سازمان در تلاش براي دفاع سهم بازار خود از طريق تخفيف در قيمت فروش است.

وانگ تائو تحليلگر رويترز گفت: احتمال زيادي وجود دارد که نفت برنت تا ۴۱ دلار و ۹۹ سنت و نفت آمريکا تا ۳۶ دلار و ۷۴ سنت سقوط کند و سپس روند صعودي در پيش بگيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html